World Theater

    Teatro Maria Clara Machado Planetário, South America

  Padre Leonel Franca, 240 - Gávea - Rio de Janeiro, RJ           
O teatro foi reinaugurado, com o nome de Teatro Planetário, em janeiro de 1996, com o espetáculo "Amores" de Domingos de Oliveira.Em 2001 o teatro passou a se chamar Teatro Maria Clara Machado em homenagem a esta importante personalidade do teatro brasileiro.
Maria Clara Machado - A segunda de cinco irmãs, a teatróloga Maria Clara Machado cresceu em uma ampla casa no bairro de Ipanema no Rio, em meios a figuras como Pagu, Oswald de Andrade e Di Cavalcanti, amigos de seu pai, e o escritor Aníbal Machado. Ela sempre viveu contradições familiares, o pai era comunista e as filhas educadas em colégios de freiras. Aos 19 anos de idade, Maria Clara decidiu morar em Paris. Voltou apaixonada pelo teatro e com várias idéias de textos na cabeça. Logo montou, com amigos, o Tablado, companhia que revolucionou o teatro infantil e formou dezenas de atores e atrizes.
    Centro Cultural Suassuna, South America
  Av. das Américas, 2603 - Barra da Tijuca - Rio de Janeiro, RJ           
O Centro Cultural Suassuna está localizado na Barra da Tijuca. No complexo do CCS são realizados eventos culturais e empresariais, tais como: teatro adulto e infantil, espetáculos de dança, shows, exposições, filmes, congressos, palestras, além de um calendário constante de cursos, wokshops e oficinas. O CCS tem como proposta trazer para adultos e crianças as novidades culturais, o que é aplaudido pela crítica e o que é sucesso entre o público do Rio de Janeiro e do Brasil.
O complexo abriga 2 (dois) teatros com capacidade para 280 pessoas cada um e galeria de arte.
    Theatro Municipal do Rio, South America
  Avenida Rio Branco - Centro - Rio de Janeiro, RJ             
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Dia 3, 4, 5 e 7 às 20h Dia 8 às 17h. Programa: BALLET O QUEBRA-NOZES. Música: Tchaikovsky Concepção, Coreografia e Mise-en-Scène: Dalal Achcar Solistas: Ana Botafogo, Cecília Kerche, Claudia Mota, Márcia Jaqueline, Karen Mesquita. Francisco Timbó, Cícero Gomes, Filipe Moreira, Denis Vieira. Cenários e Figurinos: José Varona Regência: Silvio Viegas,
Um dos mais bonitos prédios do Rio de Janeiro, localizado na Praça Floriano, conhecida como Cinelândia, no centro da cidade, o Theatro Municipal é a principal casa de espetáculos do Brasil e uma das mais importantes da América do Sul. Desde a sua inauguração, em 14 de julho de 1909, o Theatro tem recebido os maiores artistas internacionais, assim como os principais nomes da dança, música e da ópera brasileiras.
    Teatro Carlos Gomes, South America
  Praça Tiradentes s/nº - Centro - Rio de Janeiro, RJ           
Sua existência envolve um pouco da própria história do teatro no Brasil. Desde 1868, havia na esquina da Rua do Espírito Santo, hoje Pedro I, com Praça Tiradentes, o elegante Hotel Richelieu, com orquestra na sala de refeições e plantado no centro de belo jardim. Seu proprietário, Mr. Richard, resolveu transformá-lo em casa de espetáculos, inaugurando em 1872 o Teatro Cassino Franco-Brésilien.
Em 1904, Pascoal Segreto comprou e rebatizou o teatro com o nome de Carlos Gomes. Em meio a sucessivos incêndios, o edifício onde ele se situa acompanhava o desenvolvimento arquitetônico da cidade, mas sempre abrigando um teatro.
Em 1963 a classe teatral movimentou-se contra a tentativa de transformar o teatro em cinema. A reação impediu o cinema, mas não o abandono do espaço, alugado para shows de MPB na década de 70. Em 88, custoso para seus donos e degradado, foi posto à venda. A Prefeitura do Rio o comprou e realizou uma grande reforma, transformando-o em 93 num dos melhores teatros da cidade. Hoje, além da sala principal, funcionam a Sala Paraíso e o Café Guarani, reservado para espetáculos musicais.
    Teatro Commune, South America
  Rua da Consolação 1.218 - Consolação - São Paulo, SP           
Um espaço multifuncional e conta com café bar, galeria de exposições e sala de espetáculos com capacidade para 83 pessoas. Conta com palco e arquibancadas articuláveis, cadeiras empilháveis, equipamento profissional de som e iluminação, ar-condicionado, tratamento acústico, camarins, toaletes, sistema de segurança com saída de emergência, estacionamento ao lado.
Situa-se na Rua da Consolação, 1.218, ao entre o Mackenzie e o Tribunal do Trabalho (sentido Centro-Paulista).
    Hollywood Bowl, North America
  2301 North Highland Avenue - Hollywood, CA            
One of the largest natural amphitheaters in the world, with a current seating capacity of just under 18,000, the Hollywood Bowl has been the summer home of the Los Angeles Philharmonic since its official opening in 1922, and, in 1991 gave its name to a resident ensemble that has filled a special niche in the musical life of Southern California, the Hollywood Bowl Orchestra.
    Apollo Theater, North America
  253 West 125th Street - Harlem - New York, NY             
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Yesterday…A place where thousands of young artists have stepped out into the spotlight and launched their careers. A place "where stars are born and legends are made." The legendary Apollo Theater is so much more than an historic landmark - it is a source of pride and a symbol of the brilliance of American artistic achievement. From 1934 when the Apollo first introduced its world-famous Amateur Night which launched the careers of legendary artists like Ella Fitzgerald, James Brown, Michael Jackson, D'Angelo and Lauryn Hill, the Apollo has maintained its position as the nation's most popular arena for emerging and established black and Latino performers.
    Minskoff Theatre, North America
  200 West 45th Street - Theatre District - New York, NY           
Disney presents a musical that brings The Lion King's wildly popular story, the Oscar winning Elton John / Tim Rice songs, and an entire African landscape to the stage of the specially adapted Minskoff Theater. Directed and designed by Tony Award winner Julie Taymor, THE LION KING fills the theatre with sights and sounds of one of Broadways most imaginative new talents - all to bring new life to Disneys crowd pleasing story of a young princes adventure-filled journey to adulthood - and the throne.
Giraffes strut, birds swoop, gazelles leap! The entire savanna comes to life and, as the music soars, Pride Rock slowly rises out of the stage. This is The Lion King. The winner of six 1998 Tony Awards, including Best New Musical, it is the story of a young lion cub named Simba who struggles to accept the responsibilities of adulthood and his destined role as king. To bring the classic 1994 film to life, Disney turned to the story's roots, its rich mythology, powerful human drama and primal African rhythms to create a fantastic new musical unlike anything Broadway has ever seen.
The modern theatre, with a very large seating capacity of 1,621 seats, was designed by the architectural firm of Kahn and Jacobs and offers a spectacular view of the Great White Way from the glass front of the building on all levels of the theatre.
    Teatro das Artes, South America
  Rua Marquês de São Vicente, 52 Lj.264  - Gávea - Rio de Janeiro, RJ           
Pela histórica sala do Teatro das Artes já passaram grandiosos espetáculos. O Teatro oferece espaços amplos para recepção do público, dispondo de bom tratamento acústico em sua sala, com superfícies revestidas que buscam levar um som limpo aos ouvidos do espectador. A sala atende a 457 pessoas sentadas na platéia. O palco tem 14,40m de largura, 9,26 m de profundidade, 3,80 m de altura e 1,60 m de proscênio. Mais ainda: 62 m² de coxias e 6 camarins.
Por estar situado em um shopping charmoso e elegante, a segurança pessoal acontece de forma natural. Câmeras de vigilância, seguranças próprios e a tranqüilidade de estacionar em uma garagem privativa com preço tabelado garantem uma adequada ambientação para o bom entretenimento.
    Vivian Beaumont Theater, North America
  150 West 65th Street - (at Lincoln Center) - New York, NY           
The Vivian Beaumont Theater is a theater in New York City in the United States. It is located at Lincoln Center, 150 W. 65th Street, on the Upper West Side of Manhattan. It was designed by the renowned Finnish American architect Eero Saarinen. Although it was built for the presentation of plays such as those produced on Broadway, it differs from traditional Broadway theaters because of its amphitheater configuration and thrust stage. The building includes two auditoriums, the 1,080-seat Vivian Beaumont Theater and the 299-seat Mitzi E. Newhouse Theater (called The Forum until 1973). The Beaumont is considered a fairly large theater for dramatic plays and a medium-size theater for musicals. It is New York's only Broadway-class theater (eligible for Tony Awards) that is not located in the Theater District near Times Square. Source
    Cort Theatre, North America
  138 West 48th Street - Theatre District - New York, NY           
The Cort Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 138 West 48th Street in midtown-Manhattan. The Shuberts purchased the theatre in 1927.
Designed by Thomas W. Lamb, its facade was modeled after the Petit Trianon at Versailles, while architecture from the period of Louis XVI inspired the interior. The building was constructed by and named for former vaudevillean John Cort, general manager of the Northwestern Theatrical Association.
It opened on December 20, 1912 with Laurette Taylor starring in the play Peg o' My Heart, which ran for 603 performance, an auspicious start for the new venue. Numerous famous British actors have appeared at the Cort: Basil Rathbone played Dr. Nicholas Agi in The Swan in October 1923, and in April 1927 appeared as Vladimir Dubriski in Love is Like That. In October 1924 Henry Daniell appeared as Aubrey Tanqueray in The Second Mrs Tanqueray, was there again in August 1943 in Murder Without Crime, and in January 1946 appeared as Leontes in The Winter's Tale.
The theatre was used as a television studio housing The Merv Griffin Show from 1969-72. Source
    Teatro Ipanema, South America
  Rua Prudente de Morais, 824 - Ipanema - Rio de Janeiro, RJ
          
Em 1968, depois de muitas dificuldades financeiras e adiamentos, foi inaugurado o TEATRO IPANEMA. São mais de três décadas de paixão pelo acontecimento cênico, o compromisso com a inteligência, a inquietação intelectual, a sensibilidade à flor da pele, o culto da beleza, a coragem de ousar, a determinação de ir até o fim no caminho traçado. Rubens Corrêa e Ivan de Albuquerque criaram um espaço que definiria um estilo totalmente pessoal de linguagem cênica, delirante, onírico, místico, ritualístico, de uma desenfreada beleza estética. Auxiliados por Leyla Ribeiro, presença humana decisiva, transformaram o TEATRO IPANEMA num templo cultural dos anos 70 e 80, responsável por alguns dos maiores sucessos teatrais que o Rio já conheceu. http://www.teatroipanema.com.br
    Brooklyn Academy of Music, North America
  30 Lafayette Avenue - Brooklyn, NY              
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2013 Winter/Spring Season. Based on The Suit by Can Themba, Mothobi Mutloatse, and Barney Simon Direction, adaptation, and music by Peter Brook, Marie-Hélène Estienne, and Franck Krawczyk The renowned Peter Brook—whose 1987 production of The Mahabharata inaugurated the BAM Majestic Theater (now the BAM Harvey Theater)—returns with a music-filled adaptation of South African writer Can Themba’s piercing tale of simmering resentment and tragedy, The Suit. A wife caught in the act, her lover fleeing the scene, a suit left behind. It’s the perfect recipe for a husband’s punishing, humiliating decree: go on with business as usual, he says to his spouse, but take your lover’s suit everywhere you go as a ghostly reminder of your betrayal. Using an innovative staging that integrates live musicians directly into the action, Brook makes Themba’s volatile work sing. A hummed “Strange Fruit,” African melodies, and Schubert lieder thicken the tense, poisoned air of this apartheid-era summer in which a shared wound was not allowed to heal.
Dating from its first performance in 1861, BAM has grown into a thriving urban arts center that brings international performing arts and film to Brooklyn. The first BAM facility at 176-194 Montague Street in Brooklyn Heights was originally conceived by the Philharmonic Society of Brooklyn as a home for its concerts. It housed a large theater seating 2,200, a smaller concert hall, dressing and chorus rooms, and a vast "baronial" kitchen. BAM presented both amateur and professional music and theater productions. Performers included Ellen Terry, Edwin Booth, Tomas Salvini, and Fritz Kreisler.
    Teatro Alfa, South America
  Rua Bento Branco de Andrade Filho, 722 - Santo Amaro - São Paulo, SP           
Projetado e construído sob a supervisão de vários consultores estrangeiros, o Teatro Alfa ergueu-se como uma casa de espetáculos que respeita os mais rigorosos padrões técnicos internacionais. Inaugurado em abril de 1998, o Teatro Alfa é uma realidade que chegou para revolucionar o universo das artes, não só em São Paulo, mas em todo Brasil.
O Teatro Alfa acolhe com perfeição espetáculos de dança, óperas, orquestras, música popular, teatro e musicais, além de dispor de ótima infraestrutura para realização de congressos e seminários. O teatro foi projetado e construído para múltiplo uso e equipado com o que há de mais moderno em mecânica cênica, iluminação e sonorização. Atendendo a rigorosos padrões internacionais e conduzido por uma equipe de alto gabarito, conquistou posição de destaque junto aos melhores teatros do mundo, segundo a avaliação de artistas, produtores, companhias e do público.
    Neil Simon Teatre, North America
  250 West 52nd Street - Theatre District - New York, NY           
Since 1927, this theatre was known as the Alvin. It was renamed in 1983 to honor America’s most prolific playwright, Neil Simon, following the successful engagement of Brighton Beach Memoirs, the first play of an autobiographical trilogy about his youth with his family. Fittingly, in 1985, the second play of Mr. Simon’s trilogy, Biloxi Blues played there successfully. In 1992, Mr. Simon returned again with his play, Jake’s Women.
Since 2000, the Neil Simon has been filled with music and dancing as the home to two of Broadway’s most popular productions, namely the acclaimed revival of The Music Man and, currently, the Tony Award®-winning Best Musical, Hairspray.
The Neil Simon Theatre has 1,445 seats and is one of The Nederlander Organization’s nine Broadway theatres.
    Manhattan Center, North America
  311 West 34th Street - The Hammerstein, The Grand - New York, NY           
Home to two of Manhattan’s most unique event spaces. The Hammerstein and The Grand offer an elegant setting for events of all kinds. With in-house recording studios, television studios and video post production facilities, the Manhattan Center has what it takes to make your next event a complete multimedia experience.
Located at 311 West 34th Street, the historic Manhattan Center building still stands over 100 years after it was first built as the Manhattan Opera House by Oscar Hammerstein I in 1906. Hammerstein built the opera house with the bold intention to take on the established Metropolitan Opera by featuring cheaper seats for the ordinary New Yorker. The Manhattan Opera house quickly became an alternative venue for many great operas and celebrated singers to make their debut.
    Cine-Theatro Central, South America
   - Juiz de Fora, MG           
A acústica perfeita, a grande capacidade de público e o palco projetado para receber os mais diversos espetáculos fazem do Central um espaço carregandoprivilegiado e um dos poucos do gênero disponíveis atualmente no país. Teatro,dança, ópera, concerto, show. A história do Cine-Theatro Central é um desfilar de grandes nomes das artes nacionais e internacionais, responsáveis por momentos de beleza e emoção, que se apresentaram ao longo das últimas décadas em Juiz de Fora.
O Cine-Theatro Central colocou a cidade na rota de companhias líricas italianas, orquestras e companhias dramáticas nacionais. Seu palco recebeu talentos do porte de um Procópio Ferreira, um dos maiores nomes do teatro brasileiro. Criado em 1955, o Teatro Experimental de Ópera de Juiz de Fora fez do Central cenário de seus concertos líricos até início dos anos 70. Quando o país inteiro se voltou para os movimentados e inovadores festivais de música, o Central também mobilizou torcidas na década de 60 e 70 e o juizforano conheceu alguns dos então promissores talentos da música brasileira, como Milton Nascimento, Gonzaguinha e Sueli Costa.
    Centro Cultural Banco do Brasil, South America
  R. Primeiro de Março, 66 - Centro - Rio de Janeiro, RJ             
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O Centro Cultural do Banco do Brasil (CCBB) do Rio de Janeiro é um dos quatro CCBBs do país, que também existem nas capitais Brasília, São Paulo e Belo Horizonte. Os Centros são espaços multidisciplinares com programação regular (seis dias por semana), nas áreas de artes cênicas, cinema, exposição, ideias (palestras, debates, seminários etc), música e programa educativo. O CCBB oferece ao público uma programação cultural que é referência no Rio de Janeiro e no Brasil. Com projetos nas mais diversas áreas, o Centro tem um volume de freqüentadores comparável ao de outras grandes instituições culturais do mundo.
Nos vários campos da arte, a programação procura oferecer obras que vão do clássico ao experimental, do erudito ao popular, dos grandes mestres aos talentos iniciantes. Esses critérios de seleção permitem ao CCBB alcançar freqüentadores com os mais abrangentes níveis de interesse. Instalado no número 66 da Rua Primeiro de Março, o Centro Cultural Banco do Brasil é uma das jóias arquitetônicas da Cidade. Seus espaços, organizados e adornados com elementos neoclássicos, abrigam três teatros, sala de cinema, sala de vídeo, cinco salas de exposições, biblioteca com 140 mil títulos, museu e arquivo histórico, videoteca e salão para conferências e palestras. O freqüentador dispõe ainda de restaurante, casa de chá, bombonière e loja de produtos culturais.
    Teatro Gay Lussac, South America
   - São Francisco - Niterói, RJ           
    Broadhurst Theatre, North America
  235 West 44th Street - Theatre District - New York, NY           
The Broadhurst Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 235 West 44th Street in midtown Manhattan.
It was designed by architect Herbert J. Krapp, one of the major theatre designers of the early 1900s. Built back-to-back with the Plymouth, it was meant to resemble the style of the neighboring Henry B. Herts-designed Shubert and Booth theaters, using less expensive brick and terra cotta materials on the facades. Like all of Krapp's work during this period, it features minimal ornamentation, a single balcony, wide space, and excellent sightlines. Unlike the Majestic Theatre, which has housed The Phantom of the Opera (musical) since 1988, the Broadhurst does not run parallel to the street, but rather the stage is perpendicular. Source
    Booth Theatre, North America
  222 West 45th Street - Theatre District - New York, NY           
The Booth Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 222 West 45th Street in midtown-Manhattan, New York City.
The venue was the second New York City theatre to bear this name. The first was built by Booth himself in 1869 on the corner of 23rd Street and 6th Avenue.
The Booth Theatre appeared in the West Wing episode Posse Comitatus. It hosted a fictitous charity performance of War of the Roses which an equally fictitious President Bartlett attended while pondering the planned assassination of the Quamari Defence Minister. Source
    Circo Voador, South America
  Rua dos Arcos s/nº - Lapa - Centro - Rio de Janeiro, RJ             
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Nesses três anos de intensa atividade, o Circo Voador consolidou um raro pacto de credibilidade com o público carioca. Mesmo durante o período de inatividade, esses laços permaneceram estreitos e a marca manteve-se presente na mídia por conta das diversas manifestações de apoio da sociedade ao espaço. A associação com o Circo Voador mais do que garantir visibilidade, agrega valores intrínsecos.
    Teatro Poeira, South America
  Rua São João Batista, 104  - Botafogo - Rio de Janeiro, RJ           
O Teatro Poeira, de propriedade das atrizes Marieta Severo e Andréa Beltrão, pretende ocupar no pequeno e aconchegante espaço, não só preencher a lacuna deixada, desde o fechamento no início dos anos 70, do saudoso Poeira de Ipanema, mas, cumprir seu destino de abrir uma porta para o mundo incluindo todos os personagens, todos os lugares, todas as idéias e todos os sentimentos. É só o começo de uma caminhada.
    Laura Pels Theatre, North America
  111 West 46th Street - New York, NY           
Lanford Wilson's Pulitzer Prize-winning comedy Talley’s Folly returns in a joyful and moving new production starring Tony Award® nominee Danny Burstein (Golden Boy, Follies) and Emmy® and Golden Globe® nominee Sarah Paulson (“American Horror Story,” Roundabout’s Crimes of the Heart).
At the end of World War II, Matt Friedman, a Jewish immigrant who has spent his life keeping others at a distance, returns to the small town where he first met Sally Talley. Nothing like her conservative Protestant family and neighbors, Sally is a nurse with deep misgivings about the country’s future. After a lifetime of believing they’ll never truly belong in the world around them, Matt has worked up the courage to ask Sally for her hand, and convince her that they do belong—together.
Michael Wilson (The Best Man, Roundabout’s The Milk Train Doesn’t Stop Here Anymore) directs this funny and heart-warming play about finding love when you’ve nearly given up looking.
Performances begin on February 8, 2013 with an Opening Night of March 5, 2013 at the Laura Pels Theatre in the Harold and Miriam Steinberg Center for Theatre (111 West 46th Street). This is a limited engagement through April 28, 2013.
    John Golden Theatre, North America
  252 West 45th Street - Theatre District - New York, NY           
The John Golden Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 252 West 45th Street in midtown-Manhattan.
Designed in a Moorish style along with the adjacent Royale Theatre by architect Herbert J. Krapp for Irwin Chanin, it opened as the Theater Masque on February 24, 1927 with the play Puppets of Passion. Seventy-six years later it would house another production known for its puppets, the award-winning Avenue Q.
In 1937, impresario John Golden acquired the theatre and renamed it for himself. It operated as a movie house in the 1940s and '50s before it was purchased by the Shuberts, who returned it to legitimate use.
With a seating capacity of only 800, it is one of the smallest houses on Broadway. Source
    Teatro Rival Petrobras, South America
  Rua Alvaro Álvim 33/37 - Cinelãndia - Rio de Janeiro, RJ             
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O Teatro Rival Petrobras reabre depois de um período de uma completa e moderna reforma arquitetônica. O nosso sonho tornou-se possível graças, mais uma vez, a Petrobras, nossa parceira de longa data. O teatro hoje tornou-se um dos mais aconchegantes e sofisticados espaços culturais do Rio de Janeiro. O projeto arquitetônico foi idealizado pelo aclamado Luiz Marinho e conta também com a iluminação sofisticada e gabaritada de Peter Gasper.
E se não bastasse, outras mudanças estão presentes.
Contamos com um moderno sistema de som de última geração, além da ampliação dos toilettes em pontos estratégicos e entradas especiais para deficientes físicos e idosos.
A bilheteria também passou por grandes mudanças tecnológicas, visando maior comodidade e conforto.
    Teatro Sesi, South America
  Rua Graça Aranha, 1 - Centro - Rio de Janeiro, RJ           
O Teatro SESI, no Rio de Janeiro, funciona como difusor de novos projetos, como o Formando Platéias, para familiarizar o público infantil com o universo teatral, e o Segundas Especiais, que apóia jovens artistas na montagem de textos clássicos da dramaturgia nacional e internacional.
A proposta é manter permanentemente temporadas a preços populares, formando novas platéias e enriquecendo a vida cultural das comunidades.
Passos para acessar a programação teatral: Sesi nos Estados > Consulta a Regionais > Clique a cidade do Rio de Janeiro no mapa do Brasil ou selecione o estado RJ > Homepage SESI Rio de Janeiro > Cultura
    Fundição Progresso, South America
  Rua dos Arcos s/nº - Lapa - Rio de Janeiro, RJ            
Ao lado do Circo Voador, uma antiga e desativada fundição de fogões e cofres estava sendo demolida. O ato de destruir um prédio tão lindo, antigo, inteiro e grande, era demais para os integrantes do Circo Voador, um grupo que valorizava a cultura brasileira de todas as épocas. As marretas soavam sovando a bela fachada da Fundição Progresso.
    New Amsterdam Theatre, North America
  Broadway & 42nd Street - Theatre District - New York, NY           
Based on P.I. Travers cherished stories and the classic 1964 Walt Disney film, Mary Poppins features the Sherman brothers original Academy Award-winning songs. The show has been created, in collaboration with Cameron Mackintosh, by Academy Award-winning screenwriter Julian Fellowes, who has written the book, and the Olivier Award-winning team of George Stiles and Anthony Drewe, who have composed new songs and additional music and lyrics.
Olivier Award-winning director Richard Lyre leads a dream team of vision and stagecraft bringing to life the story of the Banks family and their magical nanny. Co-direction and choreography is by Olivier Award-winner Matthew Bourne, set and costume design is by Tony Award winner Bob Crowley, co-choreography is by Olivier Award-winner Stephen Mear, and lighting design is by Olivier Award-winner Howard Harrison.
    Vineyard Theatre, North America
  108 East 15th Street - New York, NY             
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NEW YORK PREMIERE: THE NORTH POOL By RAJIV JOSEPH and Directed by GIOVANNA SARDELLI. FEB 14 - MAR 24. In this riveting psychological thriller, a high school vice principal and a Middle Eastern-born transfer student engage in a politically and emotionally charged game of cat and mouse, with dangerous consequences. A powerful new play from Pulitzer Prize finalist Rajiv Joseph, author of Bengal Tiger at the Baghdad Zoo, and recipient of The Vineyard’s Paula Vogel Playwriting Award.
Vineyard Theatreis a non-profit theatre company dedicated to new work, bold programming and the support of artists. One of America’s preeminent centers for the creation of new plays and musicals, Vineyard Theatre has consistently premiered provocative, groundbreaking works by both new and established writers.