Home  
 World
    South America
    North America
    South America
    North America

World Theater

1

Teatro Maria Della Costa, South America

  Rua Paim, 72 - Bela Vista - São Paulo, SP              
Em outubro de 1954 foi inaugurado o Teatro Maria Della Costa, de propriedade da atriz Maria Della Costa e do empresário Sandro Polloni, que apresentaram como espetáculo de estréia "O Canto da Cotovia"de Jean Anouhil, sob a direção de Gianni Ratto.
24 anos depois, em 1978, a Apetesp - Associação dos Produtores de Espetáculos Teatrais do Estado de São Paulo - durante a gestão do então Presidente Raul Cortez, adquiriu o Teatro Maria Della Costa, com a finalidade específica de prestar maiores benefícios aos seus associados.
17 anos passados, em maio de 1995, o Teatro Maria Della Costa não tinha condições de funcionamento, devido ao estado precário em que se encontrava. Durante a gestão do então Presidente Sérgio D’Antino, o mesmo passou por uma reforma geral, que se estendeu até 1996, tendo sido re-inaugurado com uma grande festa para toda a classe artística no dia 30 de julho de 1996.
2
Teatro dos Quatro, South America
  Shopping da Gávea - Gávea - Rio de Janeiro, RJ              
Firmando-se como um teatro de produção, tornou comercialmente viável um repertório que muitos achavam incompatível com o sucesso de uma casa de espetáculos. Mas em meio a isso, foi responsável pelo lançamento de autores ainda desconhecidos no Brasil, e acolhendo apresentações de outras manifestações artísticas que não o teatro, com o sentido de um verdadeiro centro cultural.
Com uma extensa lista de prêmios, suas produções, durante anos, foram reconhecidas e acolhidas por suas excepcionais qualidades. Alem disso o teatro tem hospedado muitos espetáculos de sucesso na cena nacional, sendo até hoje, na opinião dos próprios artistas, um dos teatros preferidos pelas condições que proporciona ao público e às produções.
3
Teatro Poeira, South America
  Rua São João Batista, 104  - Botafogo - Rio de Janeiro, RJ              
O Teatro Poeira, de propriedade das atrizes Marieta Severo e Andréa Beltrão, pretende ocupar no pequeno e aconchegante espaço, não só preencher a lacuna deixada, desde o fechamento no início dos anos 70, do saudoso Poeira de Ipanema, mas, cumprir seu destino de abrir uma porta para o mundo incluindo todos os personagens, todos os lugares, todas as idéias e todos os sentimentos. É só o começo de uma caminhada.
4
Teatro Maison de France, South America
  Av. Presidente Antônio Carlos, 58 - Castelo - Rio de Janeiro, RJ              
Estréia 10 de Janeiro: A Arte da Comédia - Para começar o ano rindo... e pensando. Ricardo Blat e Thelmo Fernandes fazem uma defesa leve, divertida e apaixonada do teatro, no inédito “A Arte da Comédia”, de Eduardo de Filippo
No dia 10 de janeiro de 2013, o Maison de France será palco para A Arte da Comédia, um dos mais importantes textos do ator, diretor e dramaturgo italiano, Eduardo de Filippo. No espetáculo Ricardo Blat, Thelmo Fernandes e grande elenco mostram o quanto as artes cênicas fazem parte do dia a dia de todos, além de questionarem a relação entre autoridades e artistas. Como bem define o diretor Sergio Módena, “A Arte da Comédia é antes de tudo uma celebração ao teatro e ao ofício do ator. Na peça, o autor, através de uma linguagem popular e, por muitas vezes irônica, demonstra o extremo poder da arte em nossas vidas. Em sua concepção, o teatro pode ser uma grande brincadeira, pode ser político, revolucionário, mas sempre vital à nossa sociedade.” Apesar de um clássico, o texto será encenado no Rio de Janeiro pela primeira vez. Desde sua inauguração, ao inicio dos anos 50, o Teatro Maison de France foi palco dos principais acontecimentos teatrais cariocas e marcou para sempre a vida cultural da cidade.
Em junho de 1985, infelizmente, o teatro fechou suas portas, depois da temporada da peça “A Amante Inglesa” com Paulo Autran e Tônia Carreiro. Esse fechamento foi motivado por razões de segurança, particularmente pelas normas anti-incêndio que estavam obsoletas.
Inaugurado no dia 1 de fevereiro de 2002 pelo Ministro Francês da Francofonia e da Cooperação, o Teatro Maison de France passou a oferecer uma programação variada, com espetáculos de teatro, dança, música, concertos, sessões de cinema, seminários etc...
O teatro também está disponível para empresas que desejam alugar o espaço para reuniões corporativas e seminários profissionais. Por este fim, ele foi dotado de equipamentos de som e luz de última geração.
Depois dessa brilhante reinauguração, o Teatro Maison de France pode se orgulhar de ter acolido espétaculos de prestigios com todos os grandes nomes da dança (Ana Botafogo), da canção (Bibi Ferreira), da opéra ( Barbara Hendricks) e claro do teatro ( Irene Ravache, Marcos Caruso, Natalia Timberg, Pedro Paulo Rangel, Camilla Pitanga ....)
5
St. James Theatre, North America
  246 West 44th Street - Theatre District - New York, NY              
Grammy® Award-winning superstar Barry Manilow returns to the Broadway stage for the first time in more than two decades! Don't miss this unprecedented limited engagement as one of our most beloved entertainers performs songs from his massive catalog of hits in an intimate setting at the St. James Theatre on Broadway. From “Mandy” to "I Write the Songs" to "Copacabana (At The Copa)" and so many more, Manilow’s new Broadway show is destined to be as legendary as the man himself.
The St. James Theatre is located at 246 W. 44th St. Broadway, New York City, New York. It was built by Abraham L. Erlanger, theatrical producer and a founding member of the Theatrical Syndicate, on the site of the original Sardi's restaurant. It opened in 1927 as The Erlanger. Upon Erlanger's death in 1930, control of the venue was taken over by the Astor family, who owned the land on which the theatre stood. The Astors renamed it the St. James Theatre.
The theatre was purchased by the Shuberts in the late 1930s. They were forced to sell it to the William L. McKnight in 1957 following the loss of an antitrust case. McKnight renovated the St. James and reopened it in 1958. In 1970, McKnight then transferred the theatre to his daughter Virginia and her husband James H. Binger, who had formed the Jujamcyn Amusement Corporation. Source
6
Teatro Maria Clara Machado Planetário, South America
  Padre Leonel Franca, 240 - Gávea - Rio de Janeiro, RJ              
O teatro foi reinaugurado, com o nome de Teatro Planetário, em janeiro de 1996, com o espetáculo "Amores" de Domingos de Oliveira.Em 2001 o teatro passou a se chamar Teatro Maria Clara Machado em homenagem a esta importante personalidade do teatro brasileiro.
Maria Clara Machado - A segunda de cinco irmãs, a teatróloga Maria Clara Machado cresceu em uma ampla casa no bairro de Ipanema no Rio, em meios a figuras como Pagu, Oswald de Andrade e Di Cavalcanti, amigos de seu pai, e o escritor Aníbal Machado. Ela sempre viveu contradições familiares, o pai era comunista e as filhas educadas em colégios de freiras. Aos 19 anos de idade, Maria Clara decidiu morar em Paris. Voltou apaixonada pelo teatro e com várias idéias de textos na cabeça. Logo montou, com amigos, o Tablado, companhia que revolucionou o teatro infantil e formou dezenas de atores e atrizes.
7
Ethel Barrymore Theatre, North America
  243 West 47th Street - Theatre District - New York, NY              
The Ethel Barrymore Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 243 West 47th Street in midtown-Manhattan.
Designed by architect Herbert J. Krapp and constructed by the Shuberts, it opened on December 20, 1928 with The Kingdom of God, a play selected by leading lady Ethel Barrymore. Over the next dozen years she returned to star in The Love Duel (1929), Scarlett Sister Mary (1930), The School for Scandal (1931), and An International Incident (1940).
It is the only surviving theatre of the many the Shuberts built for performers who were affiliated with them. It has been used continuously as a legitimate house, unlike many of the older theatres that have been used for a variety of purposes throughout the years. Source
8
Walter Kerr Theatre, North America
  218 West 48th Street - Theatre District - New York, NY              
The Heiress is the story of Catherine Sloper, the shy and sheltered daughter of a prominent New Yorker. Caught between the demands of an emotionally distant father and the attentions of a passionate young suitor, Catherine must navigate the terrain of love and regret, desire and duty, a chance for happiness and the burden of fortune…as only an heiress can.
The timeless New York story of society, status and the true cost of love. Jessica Chastain (Academy Award® nominee for The Help) makes her Broadway debut alongside David Strathairn (Academy Award® nominee for Good Night, and Good Luck), Dan Stevens (Matthew Crawley on Downton Abbey) and Judith Ivey (two-time Tony Award® winner), in the Tony Award®-winning play, The Heiress. Written by Ruth and Augustus Goetz and directed by Tony Award® nominated playwright and director Moisés Kaufman, this compelling drama will run for an 18-week limited engagement.
9
Longacre Theatre, North America
  220 West 48th Street - Theatre District - New York, NY              
The Longacre Theatre is a Broadway theatre located at 220 West 48th Street in midtown Manhattan.
Designed by architect Henry B. Herts, it was named for Longacre Square, the original name for Times Square. The French neo-classical building was constructed by impresario Harry Frazee, better remembered as the owner of the Boston Red Sox who, needing money for his theatrical ventures, sold Babe Ruth's contract to the New York Yankees. A curse allegedly lingers on the theater as a result, and superstitious producers avoid it for fear they'll be backing a flop, as noted by William Golden in his seminal book The Season. Despite the rumor, a large number of performers who have appeared on stage here have taken home a Tony Award for their efforts.
The Longacre's first show was a production of the William Hurlbut-Frances Whitehouse comedy Are You a Crook?, which opened on May 1, 1913. With the exception of its use as a television studio in the mid-1940s to early 1950s, the theatre has operated as a legitimate Broadway venue. Source
10
Teatro Raimundo Magalhães Junior, South America
  Av. Presidente Wilson, 203 - Castelo - Rio de Janeiro, RJ              
O Teatro Raimundo Magalhães Junior, patrocinado pela Petrobrás e estabelecido no prédio da Academia Brasileira de Letras é um espaço de médio porte, aconchegante e confortável. É uma justa homenagem ao imortal cearense, jornalista, biógrafo e teatrólogo, eleito em 1956 para a cadeira nº 34 na sucessão de D. Aquino Corrêa. O Espaço apresenta além de peças teatrais, espetáculos de MPB muito concorridos.
11
Ambassador Theatre, North America
  219 West 49th Street - Theatre District - New York, NY
             
The Ambassador Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 219 West 49th Street in midtown-Manhattan.
Designed by architect Herbert J. Krapp for the Shuberts, the structure is unusual in that it is situated diagonally on its site to fit the maximum number of seats possible. Its external appearance, indistinguishable from many other Broadway houses, does not hint at the strange layout within. The building has been designated a New York City landmark.
The theatre opened on February 11, 1921 with the musical The Rose Girl. The Shuberts sold the property in 1935, and for the next two decades it was used as a movie theater and television studio for NBC and the DuMont Television Network. In 1956 the Shuberts assumed ownership again and returned it to strictly legitimate use. Source
12
Majestic Theatre, North America
  247 West 44th Street - Theatre District - New York, NY              
Playing in January 2013: The Phantom Of The Opera. Winner of 7 1988 Tony Awards including Best Musical, The Phantom of the Opera is based on the novel by Gaston Leroux. It tells the story of the hideously deformed Phantom who lurks beneath the stage of the Paris Opera, exercising a reign of terror over its occupants. The phantom falls in love with the young Soprano devoting himself to creating a new star for the Opera by nurturing her extraordinary talents and employing all the skills at his disposal.
The Majestic Theatre is a Broadway theatre located at 245 West 44th Street in midtown Manhattan.
An earlier theatre with the same name had been located at 5 Columbus Circle, the present site of the Time-Warner building. Designed in 1903 by John Duncan, the architect of Grant's Tomb, the theatre hosted original musicals, including The Wizard of Oz and Babes in Toyland, and briefly served as a studio for NBC. It was renamed the Park Theatre in 1911 and demolished in 1954. Source
13
Center for Performing Arts, North America
  661 Route 308 - Rhinebeck, NY              
The Center for Performing Arts at Rhinebeck (known familiarly as The CENTER, and legally as Rhinebeck Performing Arts, Inc. or RPA) is a non-profit arts organization which offers performances and classes throughout the year. Performing and teaching artists are of local, national and international talent.
The Center serves as a regular performance venue for local theater companies including CENTERstage Productions (Death of a Salesman, Cabaret, My Fair Lady) the Gilbert & Sullivan Musical Theater Company (The Mikado, A Little Night Music, The Pirates of Penzance), Kids on Stage (Cinderella, The Emperor's New Clothes), Rhinebeck Theater Society (HONK!, The Complete Works of Shakespeare, Abridged, Oliver!), and Up In One Productions (Chicago, Fiddler on the Roof, The Wizard of Oz). The CENTER also hosts appearances by artists such as Jeff Boyer, Brian Bradley, Elaine Colandrea, Alpin Hong, Kitty Jones, Jeff McBride, The Puppet People, Solas an Lae, Tanglewood Marionettes, Pitchfork Militia, Barbara Rankin, and David Temple, to name a few.
14
Gerald Schoenfeld Theatre, North America
  236 West 45th Street - Theatre District - New York, NY              
The Gerald Schoenfeld Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 236 West 45th Street in midtown-Manhattan.
Designed by architect Herbert J. Krapp to resemble the neighboring Shubert and Booth theaters designed by Henry B. Herts, the building was constructed by the Shubert brothers in 1917-1918, christened the Plymouth Theatre, and leased to producer Arthur Hopkins. He intended it to be a venue for legitimate plays starring notable actors like John and Lionel Barrymore. The premiere production was A Successful Calamity, a comedy with William Gillette and Estelle Winwood.
After Hopkins died in 1948, control of the theater returned to the Shuberts, who still own the property, which was designated a New York City landmark in 1987. The 1,080-seat house was renamed for Gerald Schoenfeld, chairman of the Shubert Organization, in 2005. Source
15
John Golden Theatre, North America
  252 West 45th Street - Theatre District - New York, NY              
The John Golden Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 252 West 45th Street in midtown-Manhattan.
Designed in a Moorish style along with the adjacent Royale Theatre by architect Herbert J. Krapp for Irwin Chanin, it opened as the Theater Masque on February 24, 1927 with the play Puppets of Passion. Seventy-six years later it would house another production known for its puppets, the award-winning Avenue Q.
In 1937, impresario John Golden acquired the theatre and renamed it for himself. It operated as a movie house in the 1940s and '50s before it was purchased by the Shuberts, who returned it to legitimate use.
With a seating capacity of only 800, it is one of the smallest houses on Broadway. Source
16
Casa da Gávea, South America
  Praça Santos Dummont, 116 - Gávea - Rio de Janeiro, RJ              
A Casa da Gávea é um empreendimento cultural que dirige suas atividades para o estudo, debate e divulgação das mais variadas formas de arte e cultura e para a produção de espetáculos teatrais, filmes, vídeos, edições de livros, programas de rádio, exposições e shows musicais. No âmbito teatral, as peças produzidas pela Casa da Gávea são levadas em turnês para as mais diferentes regiões do país, onde realizamos atividades paralelas a apresentação dos espetáculos, tais como cursos específicos e práticos sobre a atividade teatral.
17
Oi Futuro, South America
  Rua Dois de Dezembro, 63 - Flamengo - Rio de Janeiro, RJ              
O Centro Cultural Telemar foi concebido como um espaço de convergência, dedicado à arte, à tecnologia, ao conhecimento, à cidadania. Agora ele passa a se chamar Oi Futuro, igualmente sintonizado com a contemporaneidade voltado para levar o público a viver experiências sensoriais aos seus espaços de visitação, que incluem galerias de arte, teatro, biblioteca e cyber restaurante. A Oi Futuro é um instrumento institucional que tem a missão de colaborar para reduzir as distâncias sociais do Brasil.
18
Brooklyn Academy of Music, North America
  30 Lafayette Avenue - Brooklyn, NY              
<iframe id='palyer18' src='https://www.youtube.com/embed/?listType=user_uploads&list=BAMorg'></iframe id='palyer18'>
2013 Winter/Spring Season. Based on The Suit by Can Themba, Mothobi Mutloatse, and Barney Simon Direction, adaptation, and music by Peter Brook, Marie-Hélène Estienne, and Franck Krawczyk The renowned Peter Brook—whose 1987 production of The Mahabharata inaugurated the BAM Majestic Theater (now the BAM Harvey Theater)—returns with a music-filled adaptation of South African writer Can Themba’s piercing tale of simmering resentment and tragedy, The Suit. A wife caught in the act, her lover fleeing the scene, a suit left behind. It’s the perfect recipe for a husband’s punishing, humiliating decree: go on with business as usual, he says to his spouse, but take your lover’s suit everywhere you go as a ghostly reminder of your betrayal. Using an innovative staging that integrates live musicians directly into the action, Brook makes Themba’s volatile work sing. A hummed “Strange Fruit,” African melodies, and Schubert lieder thicken the tense, poisoned air of this apartheid-era summer in which a shared wound was not allowed to heal.
Dating from its first performance in 1861, BAM has grown into a thriving urban arts center that brings international performing arts and film to Brooklyn. The first BAM facility at 176-194 Montague Street in Brooklyn Heights was originally conceived by the Philharmonic Society of Brooklyn as a home for its concerts. It housed a large theater seating 2,200, a smaller concert hall, dressing and chorus rooms, and a vast "baronial" kitchen. BAM presented both amateur and professional music and theater productions. Performers included Ellen Terry, Edwin Booth, Tomas Salvini, and Fritz Kreisler.
19
Centro Cultural Suassuna, South America
  Av. das Américas, 2603 - Barra da Tijuca - Rio de Janeiro, RJ              
O Centro Cultural Suassuna está localizado na Barra da Tijuca. No complexo do CCS são realizados eventos culturais e empresariais, tais como: teatro adulto e infantil, espetáculos de dança, shows, exposições, filmes, congressos, palestras, além de um calendário constante de cursos, wokshops e oficinas. O CCS tem como proposta trazer para adultos e crianças as novidades culturais, o que é aplaudido pela crítica e o que é sucesso entre o público do Rio de Janeiro e do Brasil.
O complexo abriga 2 (dois) teatros com capacidade para 280 pessoas cada um e galeria de arte.
20
Espaço Cultural Sérgio Porto, South America
  Rua Humaitá, 163 - Humaitá - Rio de Janeiro, RJ              
Sem compromisso com o mercado, o Espaço Cultural Sérgio Porto, entidade integrante da rede Teatros do Rio tem por objetivo divulgar o que há de mais contemporâneo na área cultural.
21
Apollo Theater, North America
  253 West 125th Street - Harlem - New York, NY              
<iframe id='palyer21' src='https://www.youtube.com/embed/?listType=user_uploads&list=apollotheater'></iframe id='palyer21'>
Yesterday…A place where thousands of young artists have stepped out into the spotlight and launched their careers. A place "where stars are born and legends are made." The legendary Apollo Theater is so much more than an historic landmark - it is a source of pride and a symbol of the brilliance of American artistic achievement. From 1934 when the Apollo first introduced its world-famous Amateur Night which launched the careers of legendary artists like Ella Fitzgerald, James Brown, Michael Jackson, D'Angelo and Lauryn Hill, the Apollo has maintained its position as the nation's most popular arena for emerging and established black and Latino performers.
22
Teatro Villa Lobos, South America
  Praça Princesa Isabel, 440 - Copacabana - Rio de Janeiro, RJ              
Em 8 de março de 1979, era inaugurado o teatro Villa-Lobos, com a presença do governador do Estado, Floriano Faria Lima e Adolpho Bloch (1908-1995), então presidente da Funarj. Com três unidades cênicas – o teatro e duas salas Monteiro Lobato (Espaço II) e Arnaldo Niskier (Espaço III) –, preserva a característica de receber espetáculos inéditos e trabalhos experimentais nos espaços anexos.
A escolha do nome para o teatro foi uma homenagem ao maestro Heitor Villa-Lobos, um dos maiores compositores brasileiros, autor de mais de mil músicas. Compôs peças de vários gêneros - concertos, sinfonias, suítes, quartetos de cordas, sonatas, arranjos para coro, peças para pequenos conjuntos e grande orquestra. Com maestria conseguiu mesclar o folclore brasileiro com a música de concerto européia.
23
Belasco Theatre, North America
  111 West 44th Street - Theatre District - New York, NY              
The Belasco Theatre is a legitmate Broadway theatre located at 111 West 44th Street in midtown-Manhattan.
Designed by architect George Keister for impresario David Belasco, the interior featured Tiffany lighting and ceiling panels, rich woodwork and expansive murals, and a ten-room duplex penthouse apartment that Belasco utilized as combination living quarters/office space.
Technically it was outfitted with the most advanced stagecraft tools available, including extensive lighting rigs, a hydraulics system, and vast wing and fly space.
It opened as the Stuyvesant Theatre on October 16, 1907 with the musical A Grand Army Man with Antoinette Perry. Three years later Belasco attached his own name to the venue. After his death in 1931, it was leased first by actress Katharine Cornell and then playwright Elmer Rice. The Shuberts bought it in 1949 and leased it to NBC for three years before returning it to legitimate use.
This theater is the subject of an urban legend that David Belasco's ghost haunts the theater every night. Some performers in the shows that played there have even claimed to have spotted him or other ghosts during performances. Source
24
Eugene O'Neill Theatre, North America
  230 West 49th Street - Theatre District - New York, NY              
From Trey Parker and Matt Stone, four-time Emmy Award-winning creators of South Park comes this hilarious Broadway musical about a pair of mismatched Mormon boys sent on a mission to a place that's about as far from Salt Lake City as you can get.
The Book of Mormon is written in collaboration with Robert Lopez, the Tony Award-winning writer of Avenue Q, and co-directed by Mr. Parker and three-time Tony nominee Casey Nicholaw (Spamalot, The Drowsy Chaperone).
The Eugene O'Neill Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 230 West 49th Street in midtown-Manhattan.
Designed by architect Herbert J. Krapp, it was built for the Shuberts as part of a theatre-hotel complex named for 19th century tragedian Edwin Forrest. It opened on November 24, 1925 with the musical Mayflowers as its premiere production. It was renamed the Coronet in 1945 and rechristened the O'Neill in honor of the renowned American playwright in 1959 by then owner Lester Osterman. It later was purchased by playwright Neil Simon, who sold it to Jujamcyn Theatres in 1982.
25
Espaço Parlapatões, South America
  Pça. Franklin Roosevelt, 158 - República - São Paulo, SP              
A abertura do Espaço dos Parlapatões aconteceu no dia 11 de setembro de 2006, com mais de 600 pessoas. Foi uma festa do teatro, que começou na rua - Os Parlapatões derrubaram as torres gêmeas (encenada) contra todos os preconceitos, abrindo as portas para o público. Além do coro Collegium Musicum, com regência de Abel Rocha, atores convidados (Barbara Paz, Jairo Mattos, Marco Ricca, Rosi Campos e Marcelo Drummond) leram trechos de peças da companhia.
26
Teatro Fashion Mall, South America
  Estrada da Gávea, 899 2º piso - São Conrado - Rio de Janeiro, RJ              
As mais novas salas da rede Teatros Art foram inauguradas em janeiro de 2009 e estão situado num dos shopping mais charmosos do Rio do Janeiro - o São Conrado Fashion Mall.
São mais 780 poltronas dispostas em 2 salas: uma de 490 lugares e a outra com 280, prontas para receberem os melhores espetáculos que circulam pela cidade, além de diversos eventos empresariais e culturais.
27
Kodak Theatre, North America
  6801 Hollywood Boulevard - Hollywood, CA              
Kodak Theatre is the crown jewel of the Hollywood & Highland Center retail, dining and entertainment complex located in the heart of historic Hollywood. The 3,332 seat theatre opened in November 2001 and soon thereafter became known to more than one billion people across the globe as the first permanent home of the Academy Awards®.
Built at a cost of $94 million, Kodak Theatre was designed by the internationally-renowned Rockwell Group to be as glamorous as its onstage artists and celebrity guests, yet capable of serving the enormous technical needs of a live worldwide television broadcast on Oscar® night. The naming of Kodak Theatre, in a 20-year marketing partnership with Eastman Kodak Co., was one of the most significant non-sports corporate sponsorships in history. Kodak’s prominence and long-standing connection to the film industry in Hollywood made the relationship a natural. In fact, for the 78th consecutive year, ever since the inception of the Academy Awards, Best Picture was produced on Kodak film.
28
Vivo Rio, South America
  Av. Infante Dom Henrique, 85 - Parque do Flamengo - Rio de Janeiro, RJ              
<iframe id='palyer28' title="Vivo Rio - YouTube video player" width="250" height="190" src="https://www.youtube.com/embed/HmRrU8lNXCc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe id='palyer28'>
Uma estrutura grandiosa que mobiliza mais de 500 profissionais a cada evento para proporcionar espetáculos inesquecíveis desde a chegada à Casa até o encerramento e a saída em segurança.
Através da VIVO, a maior prestadora de serviços de telecomunicações do Hemisfério Sul, com mais de 30 milhões de clientes em todo o Brasil, toda essa experiência desembarca no Santos Dumont trazendo VivoRio, uma Casa de espetáculos que nasce no local mais privilegiado do País com arquitetura consagrada de Affonso Eduardo Reidy.
29
Hollywood Bowl, North America
  2301 North Highland Avenue - Hollywood, CA              
One of the largest natural amphitheaters in the world, with a current seating capacity of just under 18,000, the Hollywood Bowl has been the summer home of the Los Angeles Philharmonic since its official opening in 1922, and, in 1991 gave its name to a resident ensemble that has filled a special niche in the musical life of Southern California, the Hollywood Bowl Orchestra.
30
Theatro Municipal do Rio, South America
  Avenida Rio Branco - Centro - Rio de Janeiro, RJ              
<iframe id='palyer30' width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/cAw7FjX6MUw" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe id='palyer30'>
Dia 3, 4, 5 e 7 às 20h Dia 8 às 17h. Programa: BALLET O QUEBRA-NOZES. Música: Tchaikovsky Concepção, Coreografia e Mise-en-Scène: Dalal Achcar Solistas: Ana Botafogo, Cecília Kerche, Claudia Mota, Márcia Jaqueline, Karen Mesquita. Francisco Timbó, Cícero Gomes, Filipe Moreira, Denis Vieira. Cenários e Figurinos: José Varona Regência: Silvio Viegas,
Um dos mais bonitos prédios do Rio de Janeiro, localizado na Praça Floriano, conhecida como Cinelândia, no centro da cidade, o Theatro Municipal é a principal casa de espetáculos do Brasil e uma das mais importantes da América do Sul. Desde a sua inauguração, em 14 de julho de 1909, o Theatro tem recebido os maiores artistas internacionais, assim como os principais nomes da dança, música e da ópera brasileiras.