World Teatros

    União Cultural Brasil Estados Unidos, South America

  R. Mário Amaral, 209 - Paraíso - São Paulo, SP           
Criada em 1938, a União Cultural Brasil Estados Unidos é uma fundação sem fins lucrativos, que tem como meta aproximar as culturas dos dois países. Promove cursos de inglês em todos os níveis com atividades relacionadas, além de promover eventos culturais.
    Teatro Raimundo Magalhães Junior, South America
  Av. Presidente Wilson, 203 - Castelo - Rio de Janeiro, RJ           
O Teatro Raimundo Magalhães Junior, patrocinado pela Petrobrás e estabelecido no prédio da Academia Brasileira de Letras é um espaço de médio porte, aconchegante e confortável. É uma justa homenagem ao imortal cearense, jornalista, biógrafo e teatrólogo, eleito em 1956 para a cadeira nº 34 na sucessão de D. Aquino Corrêa. O Espaço apresenta além de peças teatrais, espetáculos de MPB muito concorridos.
    Teatro Gláucio Gill, South America
  Praça Cardeal Arco Verde s/n - Copacabana - Rio de Janeiro, RJ           
A partir da adaptação de um auditório da Escola Municipal Dom Aquino Corrêa, feita por um grupo que deixou o Tablado (Fábio Sabag, Germano Filho e Cláudio Correa e Castro), o Gláucio Gill foi inaugurado com nome de Teatro da Praça.
A homenagem ao ator Gláucio Gill ocorreu durante o governo Carlos Lacerda.
    Center for Performing Arts, North America
  661 Route 308 - Rhinebeck, NY           
The Center for Performing Arts at Rhinebeck (known familiarly as The CENTER, and legally as Rhinebeck Performing Arts, Inc. or RPA) is a non-profit arts organization which offers performances and classes throughout the year. Performing and teaching artists are of local, national and international talent.
The Center serves as a regular performance venue for local theater companies including CENTERstage Productions (Death of a Salesman, Cabaret, My Fair Lady) the Gilbert & Sullivan Musical Theater Company (The Mikado, A Little Night Music, The Pirates of Penzance), Kids on Stage (Cinderella, The Emperor's New Clothes), Rhinebeck Theater Society (HONK!, The Complete Works of Shakespeare, Abridged, Oliver!), and Up In One Productions (Chicago, Fiddler on the Roof, The Wizard of Oz). The CENTER also hosts appearances by artists such as Jeff Boyer, Brian Bradley, Elaine Colandrea, Alpin Hong, Kitty Jones, Jeff McBride, The Puppet People, Solas an Lae, Tanglewood Marionettes, Pitchfork Militia, Barbara Rankin, and David Temple, to name a few.
    Teatro Gay Lussac, South America
   - São Francisco - Niterói, RJ           
    Teatro Centro da Terra, South America
  Rua Piracuama, 19 - Sumaré - São Paulo, SP           
Situado a doze metros abaixo da superfície terrestre. Foi inaugurado no dia 3 de setembro de 2001, após dez anos de obras e escavações no quarto e quinto subsolos de um edifício, no bairro do Sumaré. Seu nome vem da sua localização subterrânea e é, também, uma homenagem ao espetáculo Viagem ao Centro da Terra realizado, em 1992, pela Kompanhia Teatro Multimidia de São Paulo.
Além da sala de apresentações equipada para atender um público de cem pessoas, o Centro da Terra ocupa os quatro andares superiores do edifício com salas de ensaios e atividades diversas dos seus núcleos de pesquisa (interpretação, dramaturgia e montagem). Desenvolve, também, crescente atividade didática
    Teatro Procópio Ferreira, South America
  Rua Augusta, 2823 - Cerqueira César - São Paulo, SP           
Considerado um dos grandes nomes do teatro brasileiro, Procópio Ferreira, nome artístico de João Álvaro de Jesus Quental Ferreira, nasceu em 1898, no Rio de Janeiro, onde estudou na Escola Dramática. Foi ator, diretor de teatro e dramaturgo. Desde cedo, Procópio descobriu seu talento de envolver a plateia, arrastando aos seus espetáculos contingentes de público de fazer inveja aos maiores sucessos de hoje.
    Neil Simon Teatre, North America
  250 West 52nd Street - Theatre District - New York, NY           
Since 1927, this theatre was known as the Alvin. It was renamed in 1983 to honor America’s most prolific playwright, Neil Simon, following the successful engagement of Brighton Beach Memoirs, the first play of an autobiographical trilogy about his youth with his family. Fittingly, in 1985, the second play of Mr. Simon’s trilogy, Biloxi Blues played there successfully. In 1992, Mr. Simon returned again with his play, Jake’s Women.
Since 2000, the Neil Simon has been filled with music and dancing as the home to two of Broadway’s most popular productions, namely the acclaimed revival of The Music Man and, currently, the Tony Award®-winning Best Musical, Hairspray.
The Neil Simon Theatre has 1,445 seats and is one of The Nederlander Organization’s nine Broadway theatres.
    Booth Theatre, North America
  222 West 45th Street - Theatre District - New York, NY           
The Booth Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 222 West 45th Street in midtown-Manhattan, New York City.
The venue was the second New York City theatre to bear this name. The first was built by Booth himself in 1869 on the corner of 23rd Street and 6th Avenue.
The Booth Theatre appeared in the West Wing episode Posse Comitatus. It hosted a fictitous charity performance of War of the Roses which an equally fictitious President Bartlett attended while pondering the planned assassination of the Quamari Defence Minister. Source
    St.George Theatre, North America
  35 Hyatt Street (2 blocks from the ferry) - Staten Island, NY           
The magnificent St. George Theatre shines once again and serves Staten Island and all of New York. By polishing this treasured jewel, the integrity of its' unique structure will be maintained and a major boost will be given to the revitalization efforts of this North Shore community. It serves as a cultural arts center for a myriad of activities including outreach educational programs, architectural tours, television and film shoots, concerts, comedy, Broadway touring companies, children's shows and many local community events and performances.
    Vivo Rio, South America
  Av. Infante Dom Henrique, 85 - Parque do Flamengo - Rio de Janeiro, RJ             
<iframe id='palyer11' title="Vivo Rio - YouTube video player" width="250" height="190" src="https://www.youtube.com/embed/HmRrU8lNXCc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe id='palyer11'>
Uma estrutura grandiosa que mobiliza mais de 500 profissionais a cada evento para proporcionar espetáculos inesquecíveis desde a chegada à Casa até o encerramento e a saída em segurança.
Através da VIVO, a maior prestadora de serviços de telecomunicações do Hemisfério Sul, com mais de 30 milhões de clientes em todo o Brasil, toda essa experiência desembarca no Santos Dumont trazendo VivoRio, uma Casa de espetáculos que nasce no local mais privilegiado do País com arquitetura consagrada de Affonso Eduardo Reidy.
    Apollo Theater, North America
  253 West 125th Street - Harlem - New York, NY             
<iframe id='palyer12' src='https://www.youtube.com/embed/?listType=user_uploads&list=apollotheater'></iframe id='palyer12'>
Yesterday…A place where thousands of young artists have stepped out into the spotlight and launched their careers. A place "where stars are born and legends are made." The legendary Apollo Theater is so much more than an historic landmark - it is a source of pride and a symbol of the brilliance of American artistic achievement. From 1934 when the Apollo first introduced its world-famous Amateur Night which launched the careers of legendary artists like Ella Fitzgerald, James Brown, Michael Jackson, D'Angelo and Lauryn Hill, the Apollo has maintained its position as the nation's most popular arena for emerging and established black and Latino performers.
    Teatro Carlos Gomes, South America
  Praça Tiradentes s/nº - Centro - Rio de Janeiro, RJ           
Sua existência envolve um pouco da própria história do teatro no Brasil. Desde 1868, havia na esquina da Rua do Espírito Santo, hoje Pedro I, com Praça Tiradentes, o elegante Hotel Richelieu, com orquestra na sala de refeições e plantado no centro de belo jardim. Seu proprietário, Mr. Richard, resolveu transformá-lo em casa de espetáculos, inaugurando em 1872 o Teatro Cassino Franco-Brésilien.
Em 1904, Pascoal Segreto comprou e rebatizou o teatro com o nome de Carlos Gomes. Em meio a sucessivos incêndios, o edifício onde ele se situa acompanhava o desenvolvimento arquitetônico da cidade, mas sempre abrigando um teatro.
Em 1963 a classe teatral movimentou-se contra a tentativa de transformar o teatro em cinema. A reação impediu o cinema, mas não o abandono do espaço, alugado para shows de MPB na década de 70. Em 88, custoso para seus donos e degradado, foi posto à venda. A Prefeitura do Rio o comprou e realizou uma grande reforma, transformando-o em 93 num dos melhores teatros da cidade. Hoje, além da sala principal, funcionam a Sala Paraíso e o Café Guarani, reservado para espetáculos musicais.
    Gerald Schoenfeld Theatre, North America
  236 West 45th Street - Theatre District - New York, NY           
The Gerald Schoenfeld Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 236 West 45th Street in midtown-Manhattan.
Designed by architect Herbert J. Krapp to resemble the neighboring Shubert and Booth theaters designed by Henry B. Herts, the building was constructed by the Shubert brothers in 1917-1918, christened the Plymouth Theatre, and leased to producer Arthur Hopkins. He intended it to be a venue for legitimate plays starring notable actors like John and Lionel Barrymore. The premiere production was A Successful Calamity, a comedy with William Gillette and Estelle Winwood.
After Hopkins died in 1948, control of the theater returned to the Shuberts, who still own the property, which was designated a New York City landmark in 1987. The 1,080-seat house was renamed for Gerald Schoenfeld, chairman of the Shubert Organization, in 2005. Source
    John Golden Theatre, North America
  252 West 45th Street - Theatre District - New York, NY           
The John Golden Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 252 West 45th Street in midtown-Manhattan.
Designed in a Moorish style along with the adjacent Royale Theatre by architect Herbert J. Krapp for Irwin Chanin, it opened as the Theater Masque on February 24, 1927 with the play Puppets of Passion. Seventy-six years later it would house another production known for its puppets, the award-winning Avenue Q.
In 1937, impresario John Golden acquired the theatre and renamed it for himself. It operated as a movie house in the 1940s and '50s before it was purchased by the Shuberts, who returned it to legitimate use.
With a seating capacity of only 800, it is one of the smallest houses on Broadway. Source
    Broadway Theatre, North America
  1681 Broadway - Theatre District - New York, NY           
Coming up: Rodgers And Hammerstein's Cinderella. Rodgers + Hammerstein's Cinderella is coming to Broadway for the first time ever! Four-time Tony Award nominee Douglas Carter Beane’s (Sister Act, Xanadu) delightfully romantic and hilarious take on the ultimate makeover story features all the classic elements you remember—the pumpkin, the glass slipper, the masked ball and more—plus some surprising new twists! Rediscover some of Rodgers + Hammerstein's most beloved songs, including “In My Own Little Corner,” “Impossible/It’s Possible” and “Ten Minutes Ago" in this outrageously fun Broadway musical for dreamers of all ages. And not to worry... you'll be home well before the stroke of midnight!
The Broadway Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 1681 Broadway in midtown-Manhattan.
Designed by architect Eugene DeRosa for Benjamin S. Moss, it opened as B.S. Moss's Colony Theatre on Christmas Day 1924 as a venue for vaudeville shows and motion pictures. It was re-named Universal's Colony Theatre, B.S. Moss' Broadway Theatre, and Earl Carroll's Broadway Theatre before becoming a legitimate house simply called Broadway Theatre on December 8, 1930 . (In 1937, known as Ciné Roma, it showed Italian films). The Shuberts bought it in 1939. It was renovated extensively in 1956 and 1986. The large stage (nearly sixty feet deep) and seating capacity (1761) have made it a popular theatre for musicals throughout the years.
    Teatro dos Grandes Atores, South America
  Shopping da Gávea - Gávea - Rio de Janeiro, RJ           
O Teatro dos Grandes Atores, foi inaugurado em 1995, e é formado por duas salas, a Azul e a Vermelha, cada uma com 396 lugares. A sala Azul teve como primeiro espetáculo Apareceu a Margarida, estrelado por Marília Pêra. A sala vermelha iniciou sua programação com A Era do Rádio, dirigida e encenada por Sérgio Britto.
    Palace Theater, North America
  Broadway and 47th Street - Theatre District - New York, NY           
The Palace Theatre is a legitimate Broadway theatre located at 1564 Broadway in midtown-Manhattan.
Designed by architects Kirchoff & Rose, the theatre, built by California vaudeville entrepreneur and Broadway impresario Martin Beck, experienced a number of problems before it opened. E. F. Albee, one of the main executives for B. F. Keith and his powerful vaudeville circuit, demanded that Beck turn over three-quarters of the stock in the theatre in order to use acts from the Keith circuit. In addition, Oscar Hammerstein was the only person who could offer Keith acts in that section of Broadway, so Beck paid him off with $225,000. The theatre finally opened on March 24, 1913 with headliner Ed Wynn. To "play the Palace" meant that an entertainer had reached the pinnacle of his career, and it became a popular venue with performers like Sarah Bernhardt, Eddie Cantor, Bob Hope, Fanny Brice, Sophie Tucker, George Jessel, and Jack Benny. Source
    Centro Cultural Banco do Brasil, South America
  R. Primeiro de Março, 66 - Centro - Rio de Janeiro, RJ             
<iframe id='palyer19' title="YouTube video player" width="300" height="250" src="https://www.youtube.com/embed/hm_f3PtQ3bw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe id='palyer19'>
O Centro Cultural do Banco do Brasil (CCBB) do Rio de Janeiro é um dos quatro CCBBs do país, que também existem nas capitais Brasília, São Paulo e Belo Horizonte. Os Centros são espaços multidisciplinares com programação regular (seis dias por semana), nas áreas de artes cênicas, cinema, exposição, ideias (palestras, debates, seminários etc), música e programa educativo. O CCBB oferece ao público uma programação cultural que é referência no Rio de Janeiro e no Brasil. Com projetos nas mais diversas áreas, o Centro tem um volume de freqüentadores comparável ao de outras grandes instituições culturais do mundo.
Nos vários campos da arte, a programação procura oferecer obras que vão do clássico ao experimental, do erudito ao popular, dos grandes mestres aos talentos iniciantes. Esses critérios de seleção permitem ao CCBB alcançar freqüentadores com os mais abrangentes níveis de interesse. Instalado no número 66 da Rua Primeiro de Março, o Centro Cultural Banco do Brasil é uma das jóias arquitetônicas da Cidade. Seus espaços, organizados e adornados com elementos neoclássicos, abrigam três teatros, sala de cinema, sala de vídeo, cinco salas de exposições, biblioteca com 140 mil títulos, museu e arquivo histórico, videoteca e salão para conferências e palestras. O freqüentador dispõe ainda de restaurante, casa de chá, bombonière e loja de produtos culturais.
    Manhattan Center, North America
  311 West 34th Street - The Hammerstein, The Grand - New York, NY           
Home to two of Manhattan’s most unique event spaces. The Hammerstein and The Grand offer an elegant setting for events of all kinds. With in-house recording studios, television studios and video post production facilities, the Manhattan Center has what it takes to make your next event a complete multimedia experience.
Located at 311 West 34th Street, the historic Manhattan Center building still stands over 100 years after it was first built as the Manhattan Opera House by Oscar Hammerstein I in 1906. Hammerstein built the opera house with the bold intention to take on the established Metropolitan Opera by featuring cheaper seats for the ordinary New Yorker. The Manhattan Opera house quickly became an alternative venue for many great operas and celebrated singers to make their debut.
    Hollywood Bowl, North America
  2301 North Highland Avenue - Hollywood, CA            
One of the largest natural amphitheaters in the world, with a current seating capacity of just under 18,000, the Hollywood Bowl has been the summer home of the Los Angeles Philharmonic since its official opening in 1922, and, in 1991 gave its name to a resident ensemble that has filled a special niche in the musical life of Southern California, the Hollywood Bowl Orchestra.
    Casa da Gávea, South America
  Praça Santos Dummont, 116 - Gávea - Rio de Janeiro, RJ           
A Casa da Gávea é um empreendimento cultural que dirige suas atividades para o estudo, debate e divulgação das mais variadas formas de arte e cultura e para a produção de espetáculos teatrais, filmes, vídeos, edições de livros, programas de rádio, exposições e shows musicais. No âmbito teatral, as peças produzidas pela Casa da Gávea são levadas em turnês para as mais diferentes regiões do país, onde realizamos atividades paralelas a apresentação dos espetáculos, tais como cursos específicos e práticos sobre a atividade teatral.
    O Tablado, South America
  Av. Lineu de Paula Machado, 795 - Lagoa - Rio de Janeiro, RJ           
Dias 19 e 20 de Janeiro 2013 - Os 7 Gatinhos de Nelson Rodrigues - Quatro irmãs se prostituem para juntar dinheiro para o enxoval da mais jovem, Silene, adolescente virgem de 16 anos. Mas um dia descobre-se que a jovem matara a pauladas uma gata prenha, que deu à luz a sete gatinhos vivos. E que também perdera a virgindade para um homem que chora por um olho só. A família, que depositava toda a sua esperança na pureza de Silene, começa a apodrecer, com a trama enveredando para um desfecho trágico. Direção: Lionel Fischer e Julia Stockler. Fundado em 1951 por Maria Clara Machado, o Tablado, contando com o patrocínio da Petrobrás e ajuda da Casa de Rui Barbosa, oferece "aulas livres" de improvisação para adultos, adolescentes e crianças a partir de 11 anos, uma vez por semana, com duração de 1h e 45m, ministradas por professores formados por Maria Clara.
    Sala Baden Powell, South America
  Avenida Nossa Senhora de Copacabana, 360 - Copacabana - Rio de Janeiro, RJ           
Localizada no coração de Copacabana, a Sala Baden Powell surgida com a reforma do antigo Cine Ricamar e assim batizada em homenagem ao grande violonista, falecido em 2001, tornou realidade o antigo projeto da Prefeitura de contar com um espaço nobre para ampliar ainda mais sua atuação na área cultural. A sala, projetada inicialmente como um local para a música, abriga hoje também importantes montagens do teatro musical brasileiro. Em respeito à população do bairro e às suas necessidades, a Terceira Idade recebe atenção especial. Lotação : 500 pessoas Fonte
    Teatro dos Grandes Atores, South America
  Avenida das Américas, 3555, loja 116/117 - Barra da Tijuca - Rio de Janeiro , RJ           
O Teatro dos Grandes Atores, foi inaugurado em 1995, e é formado por duas salas, a Azul e a Vermelha, cada uma com 396 lugares. A sala Azul teve como primeiro espetáculo Apareceu a Margarida, estrelado por Marília Pêra. A sala vermelha iniciou sua programação com A Era do Rádio, dirigida e encenada por Sérgio Britto.
Em 1998, foi inaugurado o Teatro das Artes, situado no Shopping da Gávea. Sua estréia ocorreu com o texto "Arte", de Yasmina Reza, com elenco formado por Pedro Paulo Rangel, Paulo Goulart e Paulo Gorgulho. Sua estrutura comporta 457 lugares.
    Teatro Municipal de Niterói, South America
  Rua XV de Novembro, 35 - Centro - Niterói, RJ
           
<iframe id='palyer26' width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/N6ISwlQNbIc" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe id='palyer26'>
O Teatro Municipal João Caetano foi reinaugurado em 1995, após uma profunda restauração. O projeto de recuperação encarou um grande desafio que era respeitar os aspectos históricos e ao mesmo tempo dotá-lo de modernidade. Ao longo de sua história, o teatro sofreu sucessivas obras de reformas que foram alterando a forma original do prédio, adaptando espaços e desfigurando seus seus núcleos históricos, dando origem a um prédio com características de diferentes épocas. No entanto, a fachada manteve as linhas arquitetônicas neoclássicas da reforma de 1888 e 1889.
    Teatro da UFF, South America
  Rua Miguel de Frias, 9 - Icaraí - Niterói, RJ           
    Belasco Theatre, North America
  111 West 44th Street - Theatre District - New York, NY           
The Belasco Theatre is a legitmate Broadway theatre located at 111 West 44th Street in midtown-Manhattan.
Designed by architect George Keister for impresario David Belasco, the interior featured Tiffany lighting and ceiling panels, rich woodwork and expansive murals, and a ten-room duplex penthouse apartment that Belasco utilized as combination living quarters/office space.
Technically it was outfitted with the most advanced stagecraft tools available, including extensive lighting rigs, a hydraulics system, and vast wing and fly space.
It opened as the Stuyvesant Theatre on October 16, 1907 with the musical A Grand Army Man with Antoinette Perry. Three years later Belasco attached his own name to the venue. After his death in 1931, it was leased first by actress Katharine Cornell and then playwright Elmer Rice. The Shuberts bought it in 1949 and leased it to NBC for three years before returning it to legitimate use.
This theater is the subject of an urban legend that David Belasco's ghost haunts the theater every night. Some performers in the shows that played there have even claimed to have spotted him or other ghosts during performances. Source
    Longacre Theatre, North America
  220 West 48th Street - Theatre District - New York, NY           
The Longacre Theatre is a Broadway theatre located at 220 West 48th Street in midtown Manhattan.
Designed by architect Henry B. Herts, it was named for Longacre Square, the original name for Times Square. The French neo-classical building was constructed by impresario Harry Frazee, better remembered as the owner of the Boston Red Sox who, needing money for his theatrical ventures, sold Babe Ruth's contract to the New York Yankees. A curse allegedly lingers on the theater as a result, and superstitious producers avoid it for fear they'll be backing a flop, as noted by William Golden in his seminal book The Season. Despite the rumor, a large number of performers who have appeared on stage here have taken home a Tony Award for their efforts.
The Longacre's first show was a production of the William Hurlbut-Frances Whitehouse comedy Are You a Crook?, which opened on May 1, 1913. With the exception of its use as a television studio in the mid-1940s to early 1950s, the theatre has operated as a legitimate Broadway venue. Source
    Brooklyn Academy of Music, North America
  30 Lafayette Avenue - Brooklyn, NY              
<iframe id='palyer30' src='https://www.youtube.com/embed/?listType=user_uploads&list=BAMorg'></iframe id='palyer30'>
2013 Winter/Spring Season. Based on The Suit by Can Themba, Mothobi Mutloatse, and Barney Simon Direction, adaptation, and music by Peter Brook, Marie-Hélène Estienne, and Franck Krawczyk The renowned Peter Brook—whose 1987 production of The Mahabharata inaugurated the BAM Majestic Theater (now the BAM Harvey Theater)—returns with a music-filled adaptation of South African writer Can Themba’s piercing tale of simmering resentment and tragedy, The Suit. A wife caught in the act, her lover fleeing the scene, a suit left behind. It’s the perfect recipe for a husband’s punishing, humiliating decree: go on with business as usual, he says to his spouse, but take your lover’s suit everywhere you go as a ghostly reminder of your betrayal. Using an innovative staging that integrates live musicians directly into the action, Brook makes Themba’s volatile work sing. A hummed “Strange Fruit,” African melodies, and Schubert lieder thicken the tense, poisoned air of this apartheid-era summer in which a shared wound was not allowed to heal.
Dating from its first performance in 1861, BAM has grown into a thriving urban arts center that brings international performing arts and film to Brooklyn. The first BAM facility at 176-194 Montague Street in Brooklyn Heights was originally conceived by the Philharmonic Society of Brooklyn as a home for its concerts. It housed a large theater seating 2,200, a smaller concert hall, dressing and chorus rooms, and a vast "baronial" kitchen. BAM presented both amateur and professional music and theater productions. Performers included Ellen Terry, Edwin Booth, Tomas Salvini, and Fritz Kreisler.